Veelgestelde vragen - FAQs

Heeft u een andere vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Contact informatie

Telefoonnummer & contact Klantenservice

Onze klantenservice is ook telefonisch bereikbaar.

De klantenservice is te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08:00 – 16:30 via telefoonnummer: +32 (0)56 25 87 99

Onze medewerkers staan u dan graag te woord.

Verder kan u ons bereiken via mail :

Algemeen : info@merlierslijperij.be

Showroom : showroom@merlierslijperij.be

Service & onderhoud : service@merlierslijperij.be

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

Heeft u een vraag, opmerking of een klacht? U kunt dan een mailtje sturen via info@merlierslijperij.be U krijgt altijd binnen 24 uur antwoord (meestal zelfs binnen een paar uur).

Ik heb een klacht, wat nu?

Indien u -onverhoopt- een klacht heeft, dan horen we dat graag van u. Wij zullen er dan alles aan doen om deze tot tevredenheid op te lossen. U kunt contact opnemen via info@merlierslijperij.be .

Wij streven ernaar om uw mail binnen enkele uren te beantwoorden. U heeft in ieder geval binnen 24 uur een reactie. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice: 0032 (0) 56 25 87 99

Hoe kan ik een bestelling annuleren/retourneren?

Indien u niet tevreden bent met uw bestelling, dan kunt u deze uiteraard retourneren. Wij willen immers dat u tevreden bent met uw bestelling! Opgelet, maatwerk-bestellingen (snijgereedschappen en andere gereedschappen) worden niet teruggenomen. Net voor productie wordt u een tekening ter goedkeuring gestuurd om fouten en/of misverstanden te vermijden. Grote machines, zoals paneelzaagmachines, combinatiemachines, kantenlijmers, freesmachines, schaafmachines enz. worden niet teruggenomen. Kortom, retour kan enkel voor standaardartikelen.

Volg voor het retourneren zorgvuldig deze procedure:
1) Neem binnen 30 dagen na ontvangst via onderstaand mailadres contact op met onze klantenservice: Retour zendingen dient u aan te melden via info@merlierslijperij.be vermeld daarbij:
– Adresgegevens
– Factuurnummer
– Reden van retour
2) Na bevestiging van onze klantenservice stuurt u het artikel binnen 7 dagen naar ons terug.

Retouradres:
Merlier Slijperij bvba

Esserstraat 18

B-8550 Zwevegem

België

 

U dient tevens een kopie van uw factuur mee te sturen en daarop uw bankrekeningnummer te vermelden waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten.
3) Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u binnen enkele werkdagen hiervan de bevestiging. Vervolgens zullen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, doch uiterlijk binnen 30 dagen.

Uitgesloten van recht van retour zijn gebruikte, beschadigde en speciaal op maat gemaakte producten.

Wat zijn de kosten van het verzenden?

De kosten voor het verzenden bedragen:

Verzendkosten België

Indien je voor minder dan 99 euro bestelt is de verzendkost 8,50 euro per bestelling.
Indien je voor meer dan 99 euro bestelt is de verzendingskost GRATIS.

Verzendkosten Nederland

Indien je voor minder dan 99 euro bestelt is de verzendkost 12,50 euro per bestelling.
Indien je voor meer dan 99 euro bestelt is de verzendingskost GRATIS.

Verzendkosten andere EU

Indien je voor minder dan 99 euro bestelt is de verzendingskost 25,00 euro per bestelling.
Indien je voor meer dan 249 euro bestelt is de verzendingskost GRATIS.

Krijg ik een bevestiging als mijn bestelling verzonden is?

Als u uw bestelling plaatst, krijgt u direct een bevestigingsmail. De bestellingen worden verzonden na ontvangst van de betaling. Zodra de bestelling daadwerkelijk verzonden is, wordt u hier over ook op de hoogte gesteld via een e-mail. Wanneer het gaat om een niet-voorraad artikel kan de levertijd uitlopen.

Hoe verzenden jullie de artikelen?

Alle goederen worden verzonden via GLS of Bpost. Op iedere werkdag worden goederen verzonden. Als u een bestelling op een werkdag voor 12h00 bij ons plaatst en betaalt, wordt uw bestelling dezelfde dag verzonden en de eerstvolgende dag bij u aangeboden (afhankelijk van GLS of Bpost)  De pakketdiensten bezorgen op het gewenste afleveradres. Bestellingen groter dan 30 kg. kunnen in meerdere deelpakketten worden verzonden en bij grote hoeveelheden kunnen wij ook een transporteur inschakelen in de gehele Benelux. Ook palletten zijn mogelijk.

Wat is jullie levertijd?

Voor de meeste artikelen geldt: op werkdagen voor 12:00 uur besteld, binnen 24 uur in huis. Bestellingen op zaterdag en zondag worden een dag later bezorgd. Dit geldt alleen voor artikelen uit voorraad.

Kan ik zelf komen afhalen?

U bent bij ons welkom, om zelf uw bestelling af te halen in onze vestiging te Zwevegem. We nodigen U hierbij graag uit om een kijkje te komen nemen in onze vernieuwde showroom.

Check voor bestelling wel even de voorraad en levertijd bij onze diensten.

Deze kan namelijk per product afwijken.

Let op verzending naar het buitenland 2-3 werkdagen.

Hoe lang heb ik garantie?

Uiteraard worden al onze producten met heel veel zorg gemaakt. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat er iets mankeert aan een van onze producten, dan kunt u uiteraard aanspraak maken op de garantie.

U heeft namelijk op al onze producten standaard garantie zoals de wet deze aan consumenten geeft. Uiteraard zijn beschadigingen ontstaan door verkeerd gebruik (laten vallen e.d.) uitgesloten van garantie.

Wat verstaan jullie onder tevredenheidsgarantie?

Een koop is pas gesloten op het moment dat u het artikel hebt gezien en goedgekeurd!

Na ontvangst van het artikel heeft u 14 dagen lang herroepingsrecht. U kunt het artikel ruilen voor een ander artikel of het simpelweg retourneren indien u niet tevreden bent met wat u heeft besteld, maar neem altijd eerst even contact met ons op als u iets wilt retourneren. U kunt dan contact opnemen via ons klantenservice. Gebruikte, beschadigde en speciaal op maat gemaakte producten zijn in principe uitgesloten van retournering.

Hoe werkt het als ik aanspraak wil maken op de garantie?

Wilt u aanspraak maken op de garantie, dan dient u contact met ons op te nemen via onze klantenservice. U krijgt dan z.s.m. instructies over verdere afhandeling.

Is betalen veilig?

Betalen via Merlier Slijperij & het MOLLIE betaalsysteem  is 100% veilig. U loopt geen enkel risico.

Op welke manieren kan ik betalen?

U heeft bij ons meerdere betaalmogelijkheden. Al onze betaalmethoden zijn gegarandeerd veilig.

U kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

IDEAL en Bancontact/Mister Cash

De meest gebruikte en gemakkelijke manieren om te betalen zijn IDEAL voor de Nederlandse klanten en Bancontact/Mister Cash voor de Belgische en Luxemburgse klanten. Na uw bestelling logt u automatisch in op de site van uw bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden.

Betalen via IDEAL en Bancontact/Mister Cash werken het snelst, zijn zeer gemakkelijk en uiteraard veilig.

Vooruituitbetaling door middel van overboeking

Bij een vooruitbetaling maakt u het totaalbedrag, na invoering van uw bestelling op onze website, zelf over op onze rekening. U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling direct een bevestiging per e-mail met uw persoonlijke ordernummer, het totaalbedrag dat voldaan dient te worden en ons rekeningnummer. Zodra wij het totaalbedrag hebben ontvangen wordt uw bestelling in de regel nog dezelfde dag verstuurd.

• Vooruitbetalen is veilig
• Houdt u rekening met één tot drie werkdagen verwerkingstijd.

Let op: Indien u kiest voor vooruitbetalen, dan worden producten die voorradig zijn bij MERLIER Slijperij 5 werkdagen voor u vastgehouden. Indien het totaalbedrag niet binnen deze periode bij Merlier  ontvangen is, komen de gereserveerde producten weer ter beschikking voor andere klanten. Wij stellen u hiervan per e-mail op de hoogte.

Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?

Alle getoonde prijzen op Merlierslijperij.be zijn exclusief BTW.

Buitenlandse bedrijven met BTW nummer betalen geen BTW op hun factuur.

(intracommunautaire levering)

Artikel niet op de website gevonden

U zocht een artikel op onze website, maar vond het niet terug? Contacteer ons want niet alles staat op onze webiste. Bel of mail ons op info@merlierslijperij.be

Maatwerk artikelen

Merlier Slijperij is gespecialiseerd in maatwerk snijgereedschappen zoals zaagbladen, frezen, boren en messen. Bezorg ons een schets of voorbeeld en we maken u de gepaste offerte, meestal binnen 24u. Levertijden zijn bij ons, zelfs voor maatwerk, erg kort.

Ook geprofileerde messen kunnen, indien mogelijk, binnen de 24u op maat gemaakt worden met onze CNC gestuurde machines.